Završen 20. SEMPL

0
416

 

Od Rovinja do Portoroža – koliko je jaka balkanska marketinška obala? 

 

Jedna od vodećih regionalnih konferencija o medijskim trendovima, SEMPL, održana u Grand Hotelu Bernardin u Portorožu, tokom dva dana okupila je više 1,200 učesnika iz celog Jadranskog regiona. Jubilarno 20. izdanje konferencije, u organizaciji Media Pool-a, ugostilo je više od 20 govornika iz celog sveta koji su održali 14 radionica i seminara. Teme su u fokus stavile aktuelne trendove iz sveta medija i marketinga, koji se sve više vezuju za napredne tehnološke alate. Naravno, nije preskočena ni večita nezvanična tema i hamletovsko pitanje advertajzinga – Weekend Media Festival u Rovinju ili Sempl u Portorožu? Možda neka pitanja ni ne treba postaviti. Već im se samo prepustiti.

 

Na prvi pogled, jedna od osnovnih razlika je globalnija odlika SEMPL konferencije koju čine mahom inostrani predavači izlažući na engleskom jeziku, dok Weekend Media najčešće ostaje u regionalnim okvirima. Tako je SEMPL, čiji je domaćin bio engleski glumac i producent Julian Rhind-Tutt, ovoga puta otvorio Dean Donaldson, direktor kompanije Kaleidoko iz Velike Britanije, koji je govorio o prilikama za medije u 2030. godini kada bi svet mogao biti znantno drugačiji i kada će veštačka inteligencija, blokčejn i genetika transformisati sve sfere života. Ipak, pored mnogih inspirativnih predavača, najveći utisak SEMPL-a ostavili su stručnjaci, ali i sjajni, duhoviti govornici, svojevrsni animatori David Brier, Peter Hinssen, Nikolaos Dimitriadis i Lon Safko.

 

sempl7

 

Brendovi bi trebalo da izbegavaju klišee jer su oni najveći neprijatelji, poručio je David Brier, američki ekspert za dizajn i brendove. Za njega, brending je umetnost izdvajanja koja udiše život u proizvode i daje im značenje. “Ako pratite aktivnosti konkurenata, ni po čemu se ne razlikujete, nemate jedinstven glas i vaša priča nije jasna, bićete samo još jedan proizvod na polici”, upozorio je.

 

sempl1

 

Jedan od najpopularnijih govornika na SEMPL-u, Peter Hinssen, belgijski preduzetnik, govornik i autor bestselera “Dan posle sutra”, savetovao je učesnike da odvoje 10% svog vremena, budžeta i osoblja na radikalne eksperimente za “dan posle sutra”, misleći ne samo na ono što će se desiti za godinu-dve, već i narednih 5 ili 10 godina.

 

sempl4

 

Dr. Nikolaos Dimitriadis, doktor neuromarketinga, profesor na Šefild univerzitetu i čest gost TEDx konferencija, za koga kažu da engleski govori brže od onih kojima je on maternji, istakao je da osobe koje se bave marketingom treba da se transformišu, da koriste sva tehnička i naučna dostignuća iz najrazličitijih polja, kako bi dostigli ulogu koju zaslužuju – predvodnika u promenama.

 

A Lon Safko, inovator iz SAD-a i autor koncepta “fusion marketing”, oblasti koja se fokusira na uvezivanje svih marketinških alata i tehnika, objasnio je da su tradicionalni i digitalni mediji, kao i društvene mreže, samo delići iste slaglice koja vodi do jednog cilja – marketinške efikasnosti. Napisao je “Bibliju društvenih mreža” pre nego što su društvene mreže bile u punom zamahu, iako po njegovom mišljenju društvene mreže počinju da idu nizbrdo, a budućnost leži u virtuelnoj stvarnosti -kada bismo samo znali kako da profitiramo od nje.

sempl2

Pored pomenutih govornika, na konferenciji u Sloveniji su učestvovali i Dennis Yuscavitch, potpredsednik u kompaniji Outbrain, Robert Čoban, vlasnik i direktor Color Press Grupe, Srbija, Dr. Andrea Malgara, partner u MediaPuls Grupi, Nemačka, Emma Winchurch-Beale, direktorka internacionalne prodaje u Washington Post-u, Rustam Ziganshin, partner prodaje za Centralno-istočnu Evropu u Facebook-u, Wes Schaefer, američki preduzetnik i trener prodavaca poznatiji kao “sales whisper” i mnogi drugi.

 

sempl8

 

Kao i u Rovinju, i u Portorožu se dodeljuju nagrade za one najbolje. Dok se na Weekend Mediji biraju najbolji radovi regiona u okviru duhovito nazvanog takmičenja “BalCannes”, aludirajući na najpoznatije nagrade iz struke koje se dodeljuju u Kanu, na SEMPL-u se dodeljuju – “Sempleri”. Radovi mogu biti prijavljeni u trinaest kategorija, a od najboljih žiri bira dobitnika glavne nagrade – Velikog semplera. Ove gdoine, Veliki sempler za najbolju medijsku strategiju u jadranskom regionu osvojio je rad Skrivena soba za beg“ („The Real-Life Escape Room”) koji je Agencija 101 osmislila za UNICEF Slovenija. Stvaraoci projekta želeli su da osveste javnost o učestalosti seksualne zloupotrebe dece u Sloveniji koja je zabrinjavajuća, da promene pogrešna uverenja o problematici i da izdvoje jedini pravi korak ka rešenju – trenutno pozivanje stručne pomoći i zaštite dece.

 

Iako poen ide za “BalCannes” u poređeju sa “Semplerima”, napraviti strogu paralelu između Sempla i Weekend Medie nije lako. U Rovinju se nudi veći broj govornika, predavanja i radionica, što povećava mogućnost da se susretnete sa temom koja vas ineteresuje, dok su u Portorožu predavači ekskluzivniji i ne mogu se često čuti u našem region. U Hrvatsku se ide krajem septembra što omogućava i poslednje morsko kupanje u sezoni, mada nije loše ni užvati u slovenačkoj rivijeri krajem novembra gde su temperature i dalje blaže nego u Srbiji. Što se mesta održavanja tiče, Weekend Media se smestio u staroj fabrici duvana, što celom događaju daje nešto umetničkiju i alternativniju notu, dok se Sempl održava u luksuznom Bernardin hotelu sa više komfora za sve učesnike. O lepoti Rovinja i Pirana (iako zvanično u Portorožu, hotel Bernardin se nalazi bliže centru pitoresknog Pirana) ne treba ni raspravljati, kao ni o noćnom provodu koja je ipak jedna od glavnih odlika Weekend Medie. Sa trodnevnim žurkama, na nekoliko bina i organizatorom Tomom Racovim koji je i sam deo hrvatske klubske scene, slovenačka proslava u lokalnoj diskoteci u Portorožu ne može da se takmiči. Sve u svemu, možda bi moglo da se kaže da je Sempl više usmeren ka edukaciji i ima status konferencije, dok Weekend Media, sa svojom festivalskom stranom, doprinosi većoj socijalizaciji. Ali, kada se podvuče crta, oba vredi posetiti i zato – živelo usavršavanje! Bilo uz malvaziju ili uz teran.

 

sempl3